مهلت یک روزه برای ترخیص محموله ۱۱۹هزار تنی برنج از بندرشهید رجایی

رسوب برنج در گمرک

مطابق آنچه خبرگزاری فارس از بندر عباس منتشر نموده؛ با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور بر روی تعیین و تکلیف و ترخیص هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی از گمرک، محمد اسمی بازرس کل هرمزگان با حضور ناظر گمرکات، مسئولان اداره کل غله و خدمات بازرگانی و امور مالیاتی استان هرمزگان جلسه‌ای برگزار نمود. موضوع و نتیجه اصلی این جلسه بررسی و تعیین مهلت یک روزه برای ترخیص محموله ۱۱۹هزار تنی برنج از بندرشهید رجایی بود.

بازرس کل استان هرمزگان در این جلسه ضمن بررسی مشکلات نقدینگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی به منظور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این محموله 119هزار تنی، سایر مشکلات بانکی و صدور مجوز در بندر شهر رجایی را عنوان کرد. در نتیجه این بررسی‌ها اعلام شد که لازم است با افزایش سرعت تعیین و تکلیف محموله‌های مربوط به کالاهای اساسی، ترخیص زود هنگام آنها و عرضه در بازار مانع از تحمیل هزینه سنگین انبارگردانی به چنین کالاهایی شد.

گفتنی است که بنا بر صحبت‌های انجام شده در این جلسه پیگیری این دستور کار و تسریع روند ترخیص کالاهای اساسی در وظایف بازرسی کل استان قرار می‌گیرد. مشاهده هرگونه کوتاهی و تقصیر در پیگیری و عمل به این دستور از سوی مقامات قضایی برخورد قانونی به همراه خواهد داشت.

‌مهلت یک روزه برای ترخیص محموله ۱۱۹هزار تنی برنج از بندرشهید رجایی به مسئولین مربوطه اعلام شده است. لازم است افراد وابسته پیگیری‌های لازم را برای ترخیص و صدور مجوز دنبال نمایند و سپس اقدامات انجام شده و نتیجه را به بازرسی کل در قالب گزارش اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *