ربات پاکسازی مزارع برنج از راه رسید

ربات پاکسازی مزارع برنج

در قرن های گذشته برای پاکسازی مزارع برنج از علف های هرز، کشاورزان آسیایی از اردک استفاده می کردند؛ ولی در عصر حاضر به لطف پیشرفت فناوری ربات پاکسازی مزارع برنج ساخته شده است.

نحوه کار ربات پاکسازی مزارع برنج از علف هرز

اردک ها به عنوان یک جایگزین طبیعی برای آفت کش ها می توانند به تولید محصولات ارگانیک کمک زیادی کنند؛ زیرا این حیوانات علف های هرز و حشرات موجود در شالیزارها را می خورند و باعث رشد طبیعی برنج می شوند. همچنین در یک مزرعه برنج غرقاب شده اردک در آب حرکت طبیعی داشته و می تواند خاک را نیز جا به جا کند که این کار سبب تغذیه بیشتر و بهتر ساقه های برنج خواهد شد.

این ربات می تواند به روش‌های دقیق‌تر و راحت‌تر، علف های هرز و آفات را از بین ببرد. ربات Aigamo که توسط مهندسان ژاپنی به صورت آزمایشی طراحی گردیده است وزنی معادل 1.5 کیلوگرم دارد و ابعاد آن متناسب با اندازه یک جارو برقی بزرگ می باشد. در قسمت زیرین اردک رباتیک دو پدال لاستیکی پرخنده تعبیه شده تا بتواند به راحتی در مزارع حرکت کند. بر روی ربات نیز یک موتور کوچک نصب شده که به طور مکرر آب را هم می زند و با ایجاد اکسیداسیون باعث جلوگیری از ریشه دوندان و دوام رشد علف های هرز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *