عامل احتکار برنج در گلستان به ۲.۶ میلیارد جزای نقدی محکوم شد

عامل احتکار برنج در گلستان

بر اساس گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان، جناب آقای تقی حسام، در یکی از آشپزخانه‌های مرکزی کردکوی (شهری در غرب استان گلستان)، عامل احتکار برنج به مجازات نقدی به مبلغ 2.6 میلیارد ریال محکوم شد.

 

ایشان در صحبت‌های خود اظهار کردند که از زمانی که پلیس اقتصادی نیروی انتظامی استان گلستان، احتکار و نگهداری برنج خارجی قاچاقی را در یک آشپزخانه مرکزی گزارش داد، این پرونده در اداره تعزیرات حکومتی منطقه کردکوی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

ایشان در ادامه صحبت‌های خود گفتند زمانی که عامل احتکار برنج احضار شد، مراحل قانونی انجام شد و استعلامات لازم صورت گرفت، در نهایت بر اساس بند پ ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، متهم به دلیل احتکار برنج و هم چنین فروش کالای قاچاق محکوم به جزای نقدی و همچنین ضبط کالاهای کشف شده در حق دولت محکوم شد.

 

ایشان در ادامه اشاره کردند که متهم درخواست تجدید نظر کرد و به این ترتیب بود که پرونده به دستور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی به شعبه 6 واحد تجدید نظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز ارسال شد تا مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

 

جناب آقای تقی حسام بیان کردند که وقتی تمامی مراحل قانونی انجام گرفت، جزای نقدی به ارزش 2 میلیارد و 640 میلیون و 784 هزار و 300 ریال برای عامل احتکار برنج در نظر گرفته شد و همچنین کالا‌های  کشف شده ضبط و ثبت شدند.

 

ایشان از شهروندان استان گلستان درخواست کردند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از قاچاق کالا و ارز گرفته تا احتکار، تقلب، گرانفروشی و یا سایر تخلفاتی که به واحد اقتصادی و صنفی مربوط می‌شود، به صورت حضوری و یا با تماس تلفنی، به تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا حتی جهاد کشاورزی گزارش دهند تا پیگیری‌های قانونی انجام شده و برخوردهای قانونی با متخلفان صورت بگیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *