هزینه کشت برنج 3 برابر شده و محصول کشاورزان روی دست آنها مانده است

هزینه کشت برنج 3 برابر

صومعه سرا یکی از شهرهای استان گیلان بوده که برنجکاران آن با مشکلات فروش برنجکاری روبرو هستند. به همین جهت نماینده این شهر برای حمایت از برنجکاران شهرش به مشکلات آن ها پرداخته و از اینکه هزینه کشت برنج 3 برابر شد انتقاد کرد. این 3 برابر شدن قیمت نهاده ها و همچنین آب کشاورزی را یک معضل برای کشاورزان برنج عنوان کرده است. به همین دلیل نیز برنج های شالیزاران این منطقه مانند برنج بسیاری از مناطق شمالی کشور بدون خریدار بوده و دولت نیز در این امر کاری نکرده است.

هزینه کشت برنج 3 برابر

این نماینده مجلس (سید کاظم دلخوش اباتری) در نشست علنی مجلس به تاریخ 12 اردیبهشت 1402 طی تذکری از افزایش قیمت هزینه های کشت برنج انتقاد کرد. محصول برنج را به عنوان یک محصول استراتژیک عنوان کرده و از نگرانی مردم کشاورز و همچنین نماینده های آن ها در مجلس صحبت کرد.

نگرانی نماینده صومعه سرا از وضعیت گرانی و چند برابری قیمت نهاده ها و آب کشاورزی برای برنجکاران در حالی عنوان شده است که این مشکل در کشور تازگی نداشته و سال ها است ادامه دارد. به طور مثال برنجکاران در سال گذشته نیز قیمت برنج را منصفانه نمی دانستند و از دولت تقاضای خرید با قیمت بالاتر را داشتند.

نماینده صومعه سرا در حالیکه از دو برابری واردات برنج نیز انتقاد کرد از رئیس مجلس خواست اقدامات لازم انجام شده را به صورت علنی در مجلس اعلام کرده و تیمی را به پیگیری موضوع مأمور کنند؛ تا با برنامه ریزی از نابودی این محصول استراتژیک کشور جلوگیری شود.

رئیس مجلس (محمد باقر قالیباف) به این تذکر پاسخ داده و وجود مشکلات در حوزه کشاورزی کشور به خصوص در زمینه برنج را تأیید کرده و ادامه پیگیری ها در این باب را جدی عنوان کردند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *