پیش ‌بینی کاهش ۳۵ ٪ تولید برنج در شمال کشور

پیش‌بینی کاهش 35 درصدتولید‌ برنج

با توجه به وضعیت برنج در استان‌های شمالی کشور، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پیش‌بینی کرده‌اند که میزان تولید برنج در آینده کاهش پیدا می کند.

بر اساس اخبار منتشر شده در خبرگزاری مهر، در جلسه‌ای که به منظور حل مشکلات کشاورزان استان مازندران برگزار شد، آقای منصور علی زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کردند که دولت باید حمایت های ویژه‌ای از تولید کنندگان در بخش کشاورزی داشته باشد.

علت کاهش تولید برنج در شمال کشور چیست؟

به دلیل عدم وجود حمایت های لازم در بخش کشاورزی و قدرت گرفتن رانت‌خوارها در زمینه واردات برنج، امکان حمایت از کشاورزان فراهم نشده است. همین امر هم باعث شده تا دولت نتواند حمایت های ضروری را در این بخش ارائه کند. این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به کاهش تولید بازار های داخلی مانند بازار مرغ به علت واردات بی‌رویه از کشورهایی چون ترکیه اشاره نمود و گفت: سرنوشت برنج های شمالی نیز دارد شبیه سایر بازارهای داخلی می شود.

 

 

کلام پایانی

کاهش ۳۵ درصدی تولید برنج در استان های شمالی بر اساس نظر کارشناسان غیرقابل‌انکار است و ممکن است در سال‌های آینده این میزان بیشتر هم بشود. چراکه دولت نمی‌تواند جلوی رانت‌خوارها و واردات بی‌رویه برنج های خارجی را بگیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *