راهنمای خرید برنج خوب و باکیفیت

خرید برنج

راهنمای خرید برنج خوب و باکیفیت {تمامی کارهایی که حرفه های میکنند}

خرید برنج به عنوان پرمصرف‌ترین غذای اصلی برای بخش بزرگی از جهان به‌ویژه در آسیا بسیار مهم است. این غلات با توجه به تغذیه و کالری دریافتی انسان، مهمترین غله‌ای است که بیش از یک پنجم کالری مصرفی انسان در سراسر جهان را تامین می کند.

برنج تقریباً قوت غالب ایرانی هاست و دقیقاً به همین دلیل است که تا حد زیادی  مصرف می شود. انواع مختلفی از برنج در بازار موجود است که به همین دلیل باید در انتخاب کیفیت مطلوب برنج دقت کرد زیرا برنج با کیفیت برتر برای سلامتی مفید است.

نکاتی برای خرید و انتخاب برنج مرغوب:

  • به رنگ برنج دقت کنید. به سراغ برنجی بروید که رنگ روشنی دارد و رنگ کرمی یا زرد رنگی روی آن وجود ندارد.
  • بافت برنج را دقیق بررسی نمایید. برنج باکیفیت دارای بافتی قدرتمند است و هنگام فشار دادن به راحتی شکسته نمی شود.
  • سراغ نوعی برنج بروید که هنگام فشار‌دادن نمی چسبد. برنجی که هنگام فشار به دست می‌چسبد نشان می‌دهد که محتوای روان‌کننده‌ای دارد که برای سلامتی فرد خوب نیست.
  • برای انتخاب برنج مناسب دانه برنج را بررسی کنید. اگر این کار را انجام دهید، می توانید تشخیص دهید که برنج جدید است یا کهنه.

 

مطمئن شوید که برنج دارای کنه نباشد.

  • برای تست کیفیت برنج آن را زیر دندان خود فشار دهید. برنج مرغوب هنگام گاز گرفتن به راحتی شکسته نمی شود و سفت است. اگر برنج خیلی شکنند‌ه باشد، دوام زیادی نخواهد داشت.
  • برنج را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید. یک فروشگاه قابل اعتماد انتخاب کنید که برنج مرغوب و سالم را تحویل می دهد.
  • در خرید برنج دقت کنید که دانه های آن یکدست باشد. اگر دانه‌های برنج ریز و درشت باشد یا رنگ آنها با هم متمایز باشد
    نشان می دهد که این برنج از یک نوع نیست و قاطی شده‌است.
  • عطر و بوی برنج هم یکی از نکات مهمی است که در خرید برنج باید به آن توجه کرد. برای اینکه بدانیم برنج ما عطر دارد یا خیر یک مشت از برنج را در دست خود بگیرید و آن را ها کنید
    سپس بلافاصله برنج را بو کنید تا  عطر آن را به‌خوبی متوجه‌شوید‌.
  • یکی دیگر از ویژگی های ظاهری برنج خوب این است که حالت نیمه‌بلوری و شفاف دارد و مانند برنج های خارجی کدر رنگ نیست.
  • سفیدک ندا‌شتن برنج مورد دیگریست که باید به آن توجه کنید. گاهی بروی دانه‌های برنج لکه‌های سفیدی مثل ابر وجود دارد. این سفیدک ها باعث زیاد شدن‌ِ لعاب و وا رفتن‌ِ برنج موقع پخت می شود.

این نکات مطمئنا به شما کمک می کند تا بهترین کیفیت برنج را برای خود و خانواده تان انتخاب کنید. سالم غذا بخورید و از طعم عالی برنج بر سر سفره‌ی خود لذت ببرید.

 

چرا یافتن تامین کنندگان برنج با بهترین کیفیت ضروری است؟

در سال های گذشته خرید برنج به‌طور عمده باید به صورت چهره‌به‌چهره انجام می شد. امروزه مردم برای خرید برنج خوب به نام های معتبری که طی سال ها امتحان خود را پس داده‌اند اعتماد می کنند. اگر مشتری جدیدی هستید و به دنبال خرید برنج به‌صورت عمده هستید،

ابتدا لیست بهترین عرضه کنندگان برنج را مطالعه کنید. برنج ایرانی مرغوب ترین نوع آن در سراسر دنیاست. آب و هوای حاصلخیز شمال کشور برنجی خوش عطر و طعم را پرورش می دهد که درجه یک است. انواع اقسام مختلفی از برنج‌های ایرانی در بازار عر‌ضه می شود که بر اساس کیفیت آنها درجه‌بندی می شوند.

 

خرید بهترین برنج درجه‌ی یک ایرانی

به‌طور کلی برنج ایرانی برترین رتبه را در طعم و کیفیت  دارد، اما همین برنج ایرانی هم به برند و نام های مختلفی تقسیم می شوند. دم سیاه گیلان، طارم، هاشمی، علی کاظمی، صدری گیلان، شیرودی شمال، کشت دوم از انواع مختلف برنج است.

برنج کشت دوم یکی از بهترین انواع است که بیشتر در مناطقی مانند فریدونکنار و بخش هایی از مازندران کشت می شود. دم سیاه و هاشمی جزو برنج‌های دست بالا و اعلا به حساب می آید و می توان آن را به عنوان بهترین برنج طعم دار ایرانی به حساب آورد. این محصول عطر خوبی دارد و رنگ سفید آن دارای رگه های نازک کرم رنگ است. برنج دانه‌ی بلند برنجی خوش پخت است که یکی از محبوب ترین برنج‌های خطه‌ی گیلان و مازندران است.

این محصول، بیشترین مقاومت را در برابر انواع آفت های گیاهی و جانوری دارا می باشد.برنج طارم و برنج هاشمی یکی از سالم ترین برنج های ایرانی شمال است. تفاوت برنج هاشمی با برنج دمسیاه بسیار کم است و در بسیاری از ویژگی ها شبیه یکدیگر هستند. برنج علی کاظمی هم از برندهای معروف برنج ایرانی است.

محصول علی کاظمی، به همراه برنج طارم، جزو پرعطرترین برنج‌های عطری و معطر ایرانی به حساب می آورند. بعد از این انواع برنج، برنج شیرودی قرار می گیرد. برنج شیرودی یکی از انواع برنج اصلاح شده‌ی ژنتیکی است که از دو نوع طارم هاشمی و خزر به بار می آید. عطر و طعم آن معمولی رو به خوب است و ری مناسبی هم دارد.

از نظر مشتریان قبلی استفاده کنید

در خرید و انتخاب برنج حتما نظرات قبلی مشتریان و تجربیات آنها را هم در نظر بگیرید. مواردی همچون طعم برنج، ری پذیری آن و عطر بوی قطعی اش تا برنج را نپزید بطور کامل مشخص نمی شود. از همین رو حتما نظرات دیگران را در خرید و تجربه های قبلی آنها جویا شوید تا بهترین نوع و برند برنج را انتخاب نمایید.

در اصل نه تنها موارد ذکر شده در بالا باید در هنگام انتخاب برنج خوب را در نظر گرفته شود، بلکه کیفیت دا‌نه نیز مورد توجه قرار می گیرد که تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله شیوه های رشد، زمان و نوع برداشت، مدیریت ذخیره‌سازی است. همه‌ی این موارد می توانند در کیفیت محصول نهایی تاثیر گذار باشند و طعم و عطر بهتری از برنج را به شما ارائه‌دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *