تفاوت برنج هاشمی و طارم چیست؟ کدام بهتر است؟

تفاوت برنج هاشمی و طارم

تفاوت برنج هاشمی و طارم چیست؟ کدام بهتر است؟

امروزه برنج از پرمصرف‌ترین غلات در خانواده‌های ایرانی به شمار می‌رود. برنج طارم و هاشمی، از محبوب‌‌ترین برنج‌ها هستند که با قیمت بالا عرضه می‌شود. البته بخواهید بدانید برنج هاشمی بهتره یا طارم، باید بدانید این سوال مسئله‌ای مهم بوده که ذهن بسیاری افراد را به خود مشغول ساخته‌ است. نمایندگی برنج هاشمی و همچنین برنج طارم، ارزش و کیفیت خود را در رتبه اول تولید و فروش محصول قرار داده‌اند. در ادامه به بررسی دقیقی از تفاوت برنج هاشمی و طارم می‌پردازیم.

برنج هاشمی چیست؟

همان‌طور که می­دانید، برنج هاشمی از محصولات معروف خطه شمال کشور به ویژه رشت محسوب می‌شود. که به‌علت قد بلند خود، ظاهر پسندیده‌ای دارد. نمایندگی برنج هاشمی این محصول را در دو مدل گرم و سرد وارد بازار کرده ‌است. گونه گرم آن، چاق‌تر بوده و حجم بیشتری دارد. یکی از مزیت‌هایی که به محبوبیت این برنج دامن زده، مقاومت آن در برابر آفات گیاهی و جانوری است. به همین دلیل اکثر فروشندگان دوست دارند از نمایندگی برنج هاشمی بهره ببرند.

شاید هنگام خرید برنج هاشمی، موفق به تشخیص آن از سایر برنج‌ها نشوید. راهنمایی نمایندگی برنج‌ هاشمی در این زمینه این است که باید توجه به ظاهر کشیده و رنگ استخوانی و مایل به کرمی این برنج است. همچنین برنج هاشمی اصل، تا مدت‌ زیادی پس از پخت، نرمی خود را حفظ خواهدکرد.

برنج طارم چیست و برای کجاست؟

برنج طارم، ازمرغوب‌ترین برنج‌های ایرانی، نخستین بار در استان زنجان و شهر طارم کشت ‌شد. اما در حال حاضر در استان‌های شمالی ایران ازجمله مازندران، گیلان و گلستان کشت می‌شود و به علت خاک حاصل‌خیز و آب‌وهوای مناسب، کیفیت خوبی دارد. دانه‌های برنج طارم نیز مانند برنج هاشمی، کشیده‌‌ بوده و رنگ مایل به کرمی دارد.

فرق برنج طارم و هاشمی از لحاظ عمر

در رابطه با فرق برنج طارم و هاشمی باید گفت اکثر نمایندگی برنج هاشمی برنج خود را در دو سبک عطردار و معمولی به بازار عرضه می‌کنند. در ادامه فرق برنج هاشمی و طارم را در دو نوع معطر و معمولی بررسی می‌کنیم.

برنج طارم بعد از پخت، عطر و بوی بسیارخوبی دارد. به‌طوری‌که برای تشخیص آن، می‌توانید مقداری از برنج طارم را درصورتی که خام باشد، در کف دست خود ریخته و ها کنید؛ و بعد آن را ببویید. اگر معطر باشد، بوی خوشی را استشمام خواهیدکرد. همچنین برنج طارم رنگ سفیدتری نسبت به برنج هاشمی دارد. در حالت کلی می‌توان گفت هر دو برنج از لحاظ عطر و بو، کیفیت مرغوب خود را حفظ نموده‌اند؛ اگر به دنبال برنجی با عطر بیشتر هستید، پیشنهاد ما به شما، برنج طارم است.

برنج هاشمی بهتره یا طارم ؟

برنج هاشمی بهتره یا طارم؟ این سؤالی است که بسیاری از خریداران در جست‌وجوی پاسخ آن هستند. در واقع نمایندگی برنج هاشمی، محصول خود را، محصولی باکیفیت و مرغوب معرفی نموده که دارای ساقه‌هایی نسبتاً نازک است و به ‌دلیل همین خاصیت، امکان رشد آفات در آن وجود ندارد. بنابراین فرآیند سم‌پاشی روی آنها انجام نخواهد شد.

از این رو، برنج هاشمی به عنوان برنج ارگانیک معرفی شده است. نمایندگی برنج هاشمی، همچنین مدل‌های مختلفی از برنج‌های دودی، برنج معطر، برنج آستانه و برنج قهوه‌ای را نام برده و کیفیت آنها را تأیید می‌کند.

فرق برنج هاشمی و طارم

 

برنج طارم نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. از تفاوت آن با برنج هاشمی، حالت مجلسی، خشک‌تر و سفت‌تر آن بعد از پخت به شمارمی‌رود.

بنابراین نتیجه‌ای که می‌توان از سؤال برنج هاشمی بهتره یا طارم؟ گرفت، این است که اگر به دنبال برنجی ارگانیک و فاقد آفت و سم‌پاشی هستید، برنج هاشمی انتخاب خوبی خواهد بود، اما ظاهرعالی برنج طارم، برای طبخ در رستوران‌ها، تالارها و مجالس رسمی، گزینه مناسبی محسوب ‌می‌شود.

فرق برنج طارم و هاشمی از لحاظ پخت

نحوه پخت برنج هاشمی بسته به نوع سرد و گرم آن دارد. اما مزیتی که در هر دو نوع، نتیجه مطلوبی از پخت آن می‌دهد، این است که شفته نمی‌شود. برنج طارم نیز از آنجایی‌که انواع متفاوتی دارد، متعاقباً پروسه پخت متفاوتی برای آنها در نظرگرفته شده ‌است.

طبق بررسی‌های انجام‌شده، می‌توان گفت کشت دوم برنج هاشمی و طارم راحت تر بوده و مزیت‌های بیشتری از نظر طعم و رنگ دارد؛ مثل قد بلند و ظاهر بهتر آن بعد از پخت. به همین بسیاری از افراد که نمایندگی برنج هاشمی را دارند برنج کشت دوم را به مشتریان خاص خود پیشنهاد می‌کنند.

تفاوت قیمت در برنج طارم و هاشمی

نمایندگی برنج‌ هاشمی با توجه به دسته‌بندی این نوع برنج، تعیین قیمت کرده ‌است. به‌طور مثال: برنج‌ هاشمی معطر نسبت به برنج هاشمی ساده، قیمت بالاتری دارد. ولی برنج هاشمی معطر، چه از نوع گرم و چه سرد، دارای قیمت یکسانی هستند؛ چراکه از لحاظ عطر و مزه، در تراز یکسانی قرارگرفته‌اند.

البته لازم است بدانید که نمایندگی برنج هاشمی و طارم، اکثراً براساس اصلی‌ترین فاکتور، یعنی درجه یک بودن یا نوع ساده برنج قیمت‌گذاری می‌کنند.

جمع‌بندی تفاوت برنج طارم و هاشمی

تا اینجای کار توانستیم‌ پاسخگوی این دغدغه باشیم که آیا فرق بین برنج طارم و هاشمی چیست و نمایندگی برنج هاشمی بهتر است یا طارم؟ در واقع می‌توان گفت انتخاب هر یک از این برنج‌ها تا حد زیادی بستگی به سلیقه خریداران و مصرف‌کنندگان دارد. با توجه به مقایسه آنها، دریافتیم که هر یک دارای مزایای منحصربه‌فرد خود بوده و از لحاظ کیفی، تفاوت چندانی ندارند.

چنانچه به دنبال برنج سفید و عطری برای مجالس هستید، برنج طارم، گزینه خوبی است و اگر نرم‌بودن و خوش‌‌پخت‌ بودن برایتان اهمیت دارد، به سراغ تهیه برنج از نمایندگی برنج هاشمی باشید.

نمایندگی برنج هاشمی و طارم، سالانه حجم قابل‌توجهی از برنج‌‌های تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند. عراق، ارمنستان، روسیه و آلمان از جمله کشورهایی هستند که تمایل زیادی برای وارد کردن برنج‌های ایرانی دارند. صادرات برنج به کشورهای دیگر موجب تقویت چرخه اقتصادی کشور شده و ارز قابل‌توجهی را وارد بازار اقتصاد ایران می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *