نظر معاون اول رئیس جمهور در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج

نظر معاون اول رئیس جمهور

چندی است به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی برنج و کنترل قیمت‌ها، طرح‌هایی در خصوص ممنوعیت واردات برنج در دست اجرا قرار گرفته‌اند. در این بین اما نامه‌ای که میان معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی رد و بدل شد، زمینه ساز تغییراتی در مورد این طرح گشته است.

با استناد به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا (فود پرس)، آقای محمد رضا محمد خانی (رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور) به واسطه نامه‌ای خواستار لغو ممنوعیت واردات برنج و یا کاهش مدت زمان این ممنوعیت، از اقای محمد علی نیکبخت (وزیر جهاد کشاورزی) شد.

با توجه به سند موجود از این نامه، نظر معاون اول رئیس جمهور در خصوص لغو ممنوعیت واردات برنج بر افزایش تقاضای بازار طی ماه‌های محرم، صفر و رویداد بازگشت حاجیان از مکه، استوار است. با در نظر گرفتن چنین مناسباتی و فرهنگ نذری در ایران، طبیعی است که میزان تقاضای برنج بازار به شکل تصاعدی تغییر خواهد کرد. در چنین شرایطی اگر عرضه برنج با محدودیت همراه باشد، به سادگی شاهد افزایش قیمت و نارضایتی مصرف کنندگان خواهیم بود. لازم به ذکر است طی این نامه معاون اول رئیس جمهور در کنار لغو ممنوعیت، گزینه دیگر یعنی کاهش مدت ممنوعیت از 4 ماه به 2 ماه را نیز ارائه داد. در واقع چنین گزینه‌ای کمک می‌کند تا بتوان ضمن پاسخگویی مناسب به نیازهای تصاعدی بازار برنج طی این مناسبات، هدف کنترل و نظارت بیشتر بر بازار معاملات این محصول را نیز محقق نمود.

این نامه در تاریخ 14 تیر 1402 میان معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی رد و بدل شد که در زیر می‌توانید سند مربوط به آن را مشاهده نمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *