قوانین صادرات برنج به خارج از ایران چیست؟ {راهنمای کلی}

قوانین صادرات برنج

یکی از با کیفیت‎ترین محصولات برنج در دنیا، برنج ایرانی است که بخاطر خوش بو و خوش طعم بودن در دنیا طرفداران بسیاری دارد. از این رو صادرات برنج به خارج از ایران از مهم‏ترین بخش‎های درآمد خارجی کشور محسوب می‏شود. اگر قصد شروع صادرات برنج به کشورهای خارجی را دارید و یا اینکه مایلید در این باره اطلاعات کسب کنید، قوانین صادرات برنج را در این جا مطرح خواهیم کرد تا با آن آشنا شده و به صورت اصولی کار فعالیت خود را آغاز کنید.

برنج ایران به کدام کشور ها صادر می شود؟

ابتدا قبل از آن که از قوانین صادرات برنج اطلاع پیدا کنیم، بهتر است درباره کشورهایی که خواهان خرید برنج از ایران هستند را بشناسیم. کشورهایی مانند هند، بنگلادش و چین در دنیا جز تولیدکنندگان اصلی برنج هستند. اما شهرهای شمالی ایران نیز بیشتر از ده نوع برنج را در خود جای داده‌اند که کیفیت آن‌ها بسیار بالاتر از کشورهای تولید کننده اصلی هستند. از این رو کشورهای زیادی در دنیا خواهان برنج ایرانی هستند. این کشورها شامل:

  • عراق
  • ارمنستان
  • قطر
  • کویت
  • روسیه
  • لبنان
  • آلمان
  • تاجیکستان
  • عمان

بیشترین واردات برنج از ایران را دارا هستند. این کشورها عمدتا همسایه ایران بوده و روابط تجاری و اقتصادی عالی را با ایران دارند. البته معمولا صادرات برنج به کشورهای عربی به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و خشک آن جا و عدم وجود زمین‌های کشاورزی بسیار بهتر به نظر می‌رسد. شما اما می‏توانید با داشتن گروه بازاریابی قوی بین المللی صادرات برنج را برای کشورهای دیگر نیز انجام دهید و بازار جهانی خود را در این زمینه بزرگ‎تر کنید.

قوانین صادرات برنج از ایران شامل چه مواردی می شود؟

برای اینکه بتوانید برنج را به صورت اصولی و‌ بدون ایجاد هیچ مشکلی به کشورهای مختلف صادر کنید، باید قوانین صادرات برنج را بدانید. تعدادی از این قوانین به صورت عمومی برای صادرات به هر کشور وجود دارند. با این حال برای هر کدام از کشورها ممکن است قوانین خاص نیز موجود باشد که باید به هنگام صادرات از شرکت مقصد آن‌ها را جویا شوید. در زیر تعدادی از قوانین صادرات برنج را به صورت کلی و مرحله‌ای توضیح می‌دهیم.

  1. ابتدا باید کشور هدف را انتخاب کنید‌. از بین کشورهای بالا بر اساس روابط تجاری و سیاسی بهتر بین دو کشور یکی را انتخاب کنید.
  2. برای اینکه‌ بتوانید صادرات را انجام دهید، باید از سوی سازمان جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن مجوز دریافت کنید. این مرحله یکی از مهم‏ترین قوانین صادرات برنج است.
  3. بعد از انجام عمل بازاریابی باید پیش فاکتور را برای شرکت در کشور مقصد بفرستید. شرکت آن را خوانده و تایید می‌کند.
  4. سپس باید از نحوه بسته‌بندی با شرکت‌ مقصد صحبت کنید‌. قوانینی برای حمل و نقل و بسته‌بندی محصولاتی مانند برنج وجود دارند که باید آن‌ها را رعایت کنید‌.
  5. پس از اینکه این مراحل را انجام می‌دهید نوبت به رسیدن کالا به اولین دفتر گمرکی و محسابه هزینه‌های آن به اضافه هزینه بسته‌بندی و حمل و نقل می‌شود که باید آن‌ها را با هم جمع بزنید.
  6. بعد از آن کالای خود را به گمرک اظهار می‌کنید و قرارداد بیمه و جابه جایی‌ را امضا می‌کنید.

نتیجه گیری

قوانین صادرات برنج برای اینکه بتوانیم یک بازار بین المللی پر سود داشته باشیم بسیار مهم هستند و باید کاملا رعایت شوند. قبل از اینکه کالا را ارسال کنید سعی کنید از قوانین خاص شرکت یا کشور مقصد اطلاع پیدا کنید. ارسال محصول نیز برای کشورهایی که با ما مرز خاکی دارند از طریق حمل و نقل جاده‎ای و مرز آبی از طریق دریا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *